Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-08, 13:25   #75
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Jeg er nybegynner!! hjeelp!

Heisann!

Jeg snublet over en bok på biblioteket her om dagen, som omhandlet en diett som minner om fedon/atkins. Jeg har sverget til grete roede så lenge jeg har vært overvektig, og GUD jeg er lei av å telle kalorier!!!!

Så da jeg veltet over denne boka, må jeg si at jeg ble positivt overrasket! Dette er noe jeg vil prøve! Men siden hjernen min er kraftig programmert til Grete roede, er dette en vanskelig tilpasning for meg, og noe helt nytt! for 3 dager siden visste jeg ikke hva karbohydrater var! Er det noe jeg vet, så er det at man til slutt blir DRITTLEI å telle kcal, karb... u name it! Er det mulig for meg å klare denne dietten uten å telle i det lange og det breie? bare lese litt på etikkettene og få et innblikk på hva som er sunt/mellom/usunt?

Det jeg skal prøve nå, er å leve mye på salater med godt og rent kjøtt.. (litt saus?) droppe pasta/ris/brød og ta det fra der! Skal også ta en storhandel idag, slik at jeg kan lage meg lavkarbo pannekaper/wraps til frokost/lunsj frammover

Jeg håper *krysser fingrene* på at dette er nok i første omgang, da jeg trenger litt tid (skal låne fedon bokå idag!) på å komme inn i det nye stoffet.
Jeg ble sjokket over hvor mye sukker jeg fikk i meg da jeg telte kalorier, og sverget livet til brød, pasta, ris å yoghurt!! :O

Hva tror dere? Trenger alle form for innspill, da jeg som sagt er enda veldig grønn på dette området

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat