Tråd: Hva skjer OM
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 09:51   #12
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer OM

Opprinnelig lagt inn av Monicamoa, her.

forresten,

jeg skal til syden nå til neste uke.. er det noen som har noen tips? Jeg er ikke vant med matvarer i utlandet og skal nok spise på restaurant mesteparten av tiden, jeg tenker biff og salat er jo lov.. men kjipt å ikke ha noe saus til men skal alltis klare det. Salat er jeg forsåvidt også litt skeptisk til i og med at det er syden men. noen tanker ?

Jeg vil råde deg til å være forsiktig med salater og rå grønnsaker. Jeg har nettopp kommet hjem fra ferie i Tunisia og hadde diare 3 ganger, ikke veldig alvorlig heldigvis.
Jeg ba om å få ekstra stekte/kokte grønnsaker istedet for ris/potet/pommes frites men det var ikke alltid bestillingen ble forstått. Stort sett gikk det bra på litt finere restauranter der personalet behersket engelsk. På hotellet der jeg bodde var det buffet til alle måltider så der gikk det stort sett greit men mesteparten av kjøttet lå allerede i en saus sammen med grønnsakene eller det var innbakt så noen karber ekstra ble det sikkert uansett.. Grønnsaksrettene var også laget i saus/gratenger så det ble ekstra karber der også. Jeg var i et muslimsk land så bacon ble ikke servert men jeg spiste omelett til frokost hver dag (var litt lei på slutten...) Noen ganger smakte jeg på mat som helt sikkert ikke var lavkarb men jeg ville gjerne smake på noe av det som var spesielt for landet.
Jeg drakk alkohol hver dag, både øl og vin, noen ganger pastis til fordrink. Likevel hadde jeg ikke gått opp mye i vekt etter to uker, kun 1.2 kilo og det syns jeg det var verdt!
Lykke til med din ferie, håper du finner ut av det

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat