Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-10, 12:01   #35
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Utfordringen er dog at jeg føler at alt går så treigt... jeg har ingen eksplosivitet. Derfor lurer jeg på om dobling av karboinntak til 40 gram pr dag vil kunne gjøre noe med dette? Jeg opplever også at det går "tregt" oppe i hodet, og med en jobb som krever mye konsentrasjon og fokus på mange ting på en gang - kan det av og til oppleves litt tøft.

Her kjenner jeg meg veldig igjen. Jeg er langsom og dryg på trening, kan gjøre langt flere runder på en øvelse. Før var kanskje 3x10-12 nok, nå kan jeg både ta 4 og 5 runder, selv med tunge vekter. Føler meg forøvrig også veldig langsom i hode, kortidshukommelsen er _dårlig_ for tiden. Jeg glemmer ting hele tiden og folk må gjenta ting for meg flere ganger før det sitter. Har levd på lavkarbo siden månedsskiftet juli/august. Har prøvd å spise både 15-20 karbo og 35-50, ligger på 30-35 nå for tiden. Merker at tungheten i hodet slipper litt opp når jeg øker oppmot 40-50, men er usikker på hukommelsen. Før var kortidshukommelsen god! Jeg lurer derfor også på å leve på 40-50 karbs igjen, for å se om det bedrer seg, men er redd for å miste treningseffekten 15-25 karber gir. Kanskje vi skulle ha laget en eksprimenteringstråd på det?

Forresten, benpress, er det i maskin? 155 er helt vilt, nå ble jeg flau over meg selv. Håper lavkarbo kan gi med samme resultat etterhvert

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat