Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-04, 07:38   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Fedons mandelkjeks

100 g smør
1 dl fruktose
250 g (4 dl) mandler
hvetemel til utbaking

Stekes i ovn ved 160 grader i ca. 15 minutter.
30-40 stykker

Smelt smøret på lav varme i en kjele.
Bland i fruktose og de malte eller finhakkede mandlene. Rør det hele godt sammen.
La det avkjøle noe. Dryss litt mel på bakebordet. Kjevle og klapp ut deigen til ca. 4-5 mm tykkelse. Skjær ut små snipper, trykk ut deigen med et eggeglass eller bruk små pepperkakeformer. Løft kjeksen med en ostehøvel over på et bakepapirkledd stekebrett. La det være ca. 1 cm mellomrom mellom dem. Stek kakene midt i ovnen til de er gjennomstekte og gylne. Husk at fruktose blir lettere brunt enn sukker. La de bli kalde på stekebrettet før du legger dem i en kakeboks.

Jeg har kjevlet de ut rett på bakepapirarket på stekebrettet, jeg. Synes det er kjekt å unngå å flytte dem over en og en. Og så brukte jeg fin spelt til utbaking.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat