Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-12, 15:44   #80
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Såvidt jeg vet så er gjæret soya - som i soyasaus - bedre siden phytoøstrogenene til dels brytes ned (ikke fullstendig). Iallfall mener Wiki det.

Men om du bruker "litt i woken" innimellom og holder deg unna soyamel, soyafløte, soyais, soyayoughurt og ikke spiser wok hver dag osv så tviler jeg på at det er noe problem...

Jeg spiser også litt glutenfri soyasaus 1-2 ganger ukentlig...

Når det gjelder østrogen og at det skal være så bra ved overgangsalder så er visst dett en myte etter den store britiske sykepleierstudien. Uten at jeg vet noe mer om det.

Da tror jeg at jeg spiser woken min med soyasuas med god samvittighet. Er ikke store mengden det er snakk om og kanskje en gang i måneden eller noe. Jeg bruker heldigvis aldri noe soya ellers.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat