Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 07:30   #35
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Melk trigger smerter?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er ikke proteiner ettersom jeg fint tåler hvitost - som er laget av ikke-homogenisert melk. Det er nok homogeniseringen og "ødeleggelsen" av melkefettet som trigger hos meg.

I så fall kan du få bekreftet dette gjennom å få tak i upasturisert/ubehandlet melk å prøve.

Pappa hadde store problemer med all oppvarmet melk, men tålte oster og upasturisert godt. Jeg for min del har problemer med for mye laktose, men også problemer med større mengder varm melk. (Upasturisert var dessverre ikke nok til at jeg tålte den. Har prøvd.) Samtidig tåler jeg ost... forstå det den som kan.

Heldigvis er det magen som får det - luft og diarre - og ingen smerter. Men det er jo best å holde forbruket så lavt at det ikke trigger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat