Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-11, 18:06   #197
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Insyga, her.

...
Går ikke så mye ned for tiden. Litt opp, litt ned, litt opp igjen..
Skal teste ut en uke helt uten kunstig søtning, for å se om det spiller noen rolle, hvis ikke for jeg fokusere på kaloriinntak.
Har nemlig begynt å maule ost.. Og det er ikke så rent lite kalorier i det.

Mitt energinivå kan ikke sammenlignes med tidligere, men det varierer jo, siden jeg har ME. Noen dager er det så vidt jeg tusler fra sengen til sofaen. Andre dager går det i hundre fra morgen til kveld (for så å ligge noen dager). Men matlysten er enorm! Har tre ganger så stor apetitt nå enn før. Er monstersulten støtt. Hadde jeg spist så mye før, så hadde jeg trillet!! Apropos det nå er jeg sulten igjen..
...

Nå skriver du ikke her hvor lenge vekta har ligget "i ro", men det at kroppen finner et nytt nivå trenge ikke være negativt. Det er omtrent som å trykke på en "reset button" slik at det skal mere til for at vekta stiger over dette nivået igjen. Når kroppen er trygg igjen, så vil den igjen kunne slippe vekt. Jeg tror du kan gjøre den utrygg med å skulle være flink og strupe næringstilgangen. Min kropp slipper lettere overvekt når den får nok mat. Selv om det stort sett må personlig erfaring til for å tro det, så går jeg opp i vekt om jeg spiser for lite.

Ellers her jeg lyst å komme med noen alternative tanker i forhold til appetitten din. Du trenger ikke ta de til deg
Når du har ME (og trolig hatt det en stund?) så er kroppen sliten, med lavkarbo kanskje du gjør den friskere. Og du får mer livsglede. Mere livsglede er det samme som større appetitt på livet. Større appetitt på livet gir forbigående større fysisk appetitt. Dette er fritt tolket fra noe en lege som jobbet med homeopati sa. Hans erfaring var at mennesker som hadde gått lenge syke, når det skjedde noe som gjorde at de ble friskere, kunne forbigående gå litt opp i vekt, men de gikk så ned uten andre tiltak. Fordi kroppen fant en sunnere balanse

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat