Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-13, 09:05   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo uten ketose vs med ketose

Så lenge du spiser lavkarbo vil du uansett være litt inn og ut av ketose. Skal du holde deg i ketose hele tiden må du holde deg under et visst nivå på karbohydratinntak, for de fleste ligger dette et sted mellom 20 og 50 gram pr. dag.

Jeg har gått på noe ala Hexeberg siden august 2011, og ligget på 40-60 gram karbo pr dag stort sett. Jeg har ikke brydd meg stort om jeg har vært i ketose eller ei, men jeg hadde da en måned eller to med ketoseånde i begynnelsen. Så noe skjedde tydeligvis. Jeg har gått ned 28 kg med mitt kosthold, så det har fungert som det skal.

Ketolysekuren etc. er vel i utgangspunktet for de som skal ned mer enn 30 kg, om man ikke skal ned så mye er ofte et litt høyere karbohydratnivå vel så effektivt.

Det gjelder å finne noe man kan leve med på permanent basis, et varig resultat fordrer at man ikke betraktet lavkarbo som en slankekur men som en varig kostholdsendring. Sånn ser i alle fall jeg det, jeg har funnet det kostholdet som jeg fungerer best på og som jeg skal holde meg til resten av livet;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat