Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-13, 22:10   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo uten ketose vs med ketose

Det er mulig at det er enklere å gå ned i vekt når man er i ketose enn ikke i ketose, men det er ikke ketosen som forårsaker vekttapet.
Antagelig er det fordi ketose i seg selv gjør at de fleste er mindre fysne/mindre sultne - ergo så spiser man mindre målt i energi.

Det er fult mulig å legge på seg selv om man er i ketose, det gjør man bare energiinntaket er stort nok.
Har en sønn som har vært i ketose i 16 år (ketogendiett for intraktabel epielpsi), og hvis ketose i seg selv medøfrer vekttap, hadde han ikke vært her Men, energiinntaket hans er på et nivå som gjør at han legger på seg normalt i forhold til høyde.

Men - jeg skulle ønske at ketose = garantert vektnedgang jeg, det hadde vært noe det

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat