Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 13:57   #43
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Men jeg driter jo vesentlig mer i oksygenopptaket enn jeg gjør over fettforbrenninga da. Ikke det at jeg ikke trener for å bli bedre i formen, men fettreduksjon er jo da mitt første primære mål. Så hva er egentlig best da? Korte intervaller ala geriljakardio, 4 intervaller på fire minutter med tre minutters hvile, eller 8 intervaller på 3 minutter og 2 minutters hvile? Eller rett og slett gørrkjedelig langkjøringstrening?

Intervaller. Det øker VO2 mest, og også noe som setter sprut i fettforbrenninga mye lengre etter trening (opp mot 20 timer) enn det langkjøring gjør. Høyere VO2 øker også forbrenninga. Varièr intervallene, det er det beste middelet mot både stagnasjon og for motivasjon. Kjør intervaller som passer deg best den og den dagen. Har du lyst til å kjøre deg i senk på 100 meters 100% intervaller, så gjør det. Neste gang kanskje du bare vil kjøre 4x4 uten å tømme deg helt. Variasjon er uansett nøkkelordet for å få best utvikling,og dermed bedre fettforbrenning.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF