Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-06, 04:03   #15
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?

Opprinnelig lagt inn av Nille


Men det jeg husker er at det ble sagt at man bare spiste egg & bacon & smult (!) på Atkins, null karber, ikke noe særlig grønnsaker og at man ikke behøvde trene. Det var vel det mest graverende.

Flere undersøkelser og forskningsrapporter har vist at det ER fettet som øker forbrenningen og ikke proteinet. Det ER fettet man blir mett av. Og det er det ikke bare Atkins som har funnet ut av, men de fleste som driver med lavkarbo kost. Man behøver normalt ikke telle kalorier på Atkins, ketolyse, OE eller Skaldeman. Alle er fett+ filosofier .

....husker ikke mer jeg....

Man trenger faktisk ikke å trene for å gå ned i vekt på lavkarbodietter. Se bare på Sten Sture som var for stor til å trene. Men det er helt klart en fordel å trene.
Proteinet gir en metthetsfølelse, ingen tvil om det. Proteinet gir også en inndirekte økt forbrenning, vel og merke hvis en trener. Proteinet bidrar til økt muskelmasse og økt muskelmasse gir høyere forbrenning.

Fettet gir bare metthetsfølelse i fravær av karbohydrater. Akkurat dette mener jeg at det blir glemt å prøve av disse hobbyforskerne. Akkurat som om iskrem skulle være så veldig fett. Skulle en teste egenskapene til fett så burde det kun inntas som flesk, olje, smør,majones og til nød rømme og fløte.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat