Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-05, 16:37   #25
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Fordi vi ikke er helt sikre på langtidseffekten. Feks ble det nylig gjennomført et medisinsk forsøk der man se at de som i utgangspunktet hadde økt risiko for hjertekar sykdom faktisk forverret tilstanden sin ved økt inntak av melkeprodukter, målt ut fra en markør som heter CRP.

Melkeprodukt er jo så mye, Melk inneholder jo 5% laktose, 3% kasein og 4% fett hvor 33% av det er umetta.
Om de som økte sine forbruk av melkeprodukt drakk skummetmelk og spiste halvfet-brunost, ville det ikke være så rart om de fikk økt sitt kolesterol. Jeg vil også tro at dette skjedde da det var snakk om folk som i utgangspunktet hadde økt risiko for hjertesykdom og som hadde blitt messet for om at melkefett er farlig.

Jeg forbedret alle mine blodverdier i en periode jeg drakk fløte tilsatt proteinpulver til lunsj hver dag. Nei, mettet fett er ufarlig så lenge du ikke blander det med raske karbohydrater

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat