Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-09, 19:47   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Tråd for mat uten meieriprodukter

da er vi 2 :-)

la meg se...

den tykkeste feteste kokosmelka kan man bruke til alt fra sauser, desserter, suppe. Bruke som fløte. Blomkålsuppe feks er knallgodt. Litt spicy er kjempegodt i kokosmelk, selvfølgelig...

Jeg bruker enn å klarnet smør og da kan jeg lage alle de vanlige enkle middagene jeg bruker med grønsaker, kjøtt og sky/smør

Taco, der kan man ty til noen melkeerstatninger av soya eller venne seg til litt annen smak uten rømme. Blir sterkere og friskere. Løkpulver gir god smak, mais om det går bra, avocado i biter eller i guacamole.

kylling kan du fryse og tine i varmt saltvann, da blir den god da om du veks deler den i mellomstore biter og steker den forsiktig slik at den holder på fuktigheten, gjerne med paprika, pepper og salt feks.

rene middager med kjøtt, litt sky og mye rå grønsaker er også godt.

Og så salat da, skinke, tunfisk, oliven, løk, seleri, kål, salat, tomat, bønner, avocado, nøtter, you name it...
Med oliven og eddik eller sitron. pesto kan du også leke litt med. Tacosaus kan brukes i wok.
Wokking...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat