Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-09, 10:57   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Jeg lever i ketose, fruen ammer og skal prøve Lindberg - ALLE tips til henne ønskes!

Jeg har i snart ett år levd etter ketolysekuren. Fruen liker mye av det jeg spiser.
For 3mnd siden fikk vi en sønn, og siden hun fullammer kan hun jo ikke gå i ketose. Men hun vil gjerne prøve å redusere på karbohydratene da hun ser hvilke helsegevinster jeg har fått av dette. Hun har selvfølgelig også et ønske om å kunne redusere fettprosenten noe, selv om hun nok må karakteriseres som slank i utgangspunktet.

Mitt kosthold består jo av forholdsvis mye fett - og rundt 20g karbo pr dag. (Sjekk linken til journalen min i signaturen for en oversikt over hva jeg spiser til vanlig.)

Hun spiser det samme som meg til middag, altså spiser hun ikke potet, ris pasta o.l. men pga ammingen må hun holde seg unna blomkålen som jeg har som tilbehør. Hun spise mye broccoli som tilbehør til middag, evt salat.
"Problemet" hennes er at hun spiser mye godteri og er brødoholiker. Spiser 2-3skiver kjøpbrød eller fint hjemmelaget brød 2-3x om dag.
Naturlig nok må dette kuttes ut - og hun er egentlig svært motivert for det. Men om hun spiser noenlunde det samme som meg + litt ekstra karbohydrater, vil hun da risikere å gå opp i vekt om hun får i seg tilnærmet så mye fett som meg?

Hun er krystallklar på at dette med å sjekke GI og slike ting blir for mye i en travel hverdag, så vi leter etter en enkel tilnærming til lavkarbokosthold.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 08-02-09 kl 11:13.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat