Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-12, 13:18   #1
ToreFagerheim
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 8
ToreFagerheim er på en erverdig vei
Exclamation

Har sunnhet blitt en sykdom nå?

Det dukker opp over alt i media for tiden. Alle disse heltene som står frem med at de er fornøyde med å være overvektige, elsker kroppen sin og ikke bryr seg om hva andre mener. Greit nok det, de skal jo ha lov til å mene og si det.

Problemet oppstår når overvekt med tilhørende livsstilsykdommer blir problemer som tilhører et større og større flertall. Dersom alle blir overvektige, hva skal da være vitsen med å markedsføre sunnhet? Det virker som om alle som faktisk prøver å gjøre noe med helsa si blir sett ned på og kalt ortorektikere hele gjengen. Neida, vi skal ikke tenke så mye på hva vi spiser, det viktigste er jo at vi har det bra. For man kan jo ikke ha det fint hvis man faktisk er bevisst på alt det man spiser. Bloggere som skriver om hva de spiser og hvor mye de trener? Huffda så grusomt. Ikke alle spiser nødvendigvis nok, og kanskje trener de ikke akkurat for lite heller, men de dør hvertfall ikke av hjerte/kar-sykdommer med det første.

Jeg regner med at jeg ikke er alene om å ha denne oppfatningen av hvor utviklingen går hen, og det gjør meg stadig mer frustrert. Jeg kan ikke bare nyte livet og spise det jeg vil "og bare trene litt mer", det er ikke slik det funker, og ser man på statistikken så funker det jammen meg ikke for flertallet av landets befolkning heller.

Måtte bare få dette ut.

ToreFagerheim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet forhold til lavkarbo generelt Svar med sitat