Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-20, 21:25   #15
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Blir så irritert!!

Opprinnelig lagt inn av Dent, her.

Som en alvorlig kommentar her, så ergrer jeg meg av dem som deler oppskrifter på lavkarbo og kjører på med kaker og kosemat, erstatninger for brød og "god knows what" .. Spis ren mat laget av deg selv.

Veldig viktig det med ren mat ja og ikke minst finne sin egen vei til varig suksess. Vektnedgang er ikke noen kur, eller det kan det selvsagt være, men da ryker nesten utelukkende alle kiloene på igjen når kuren er ferdig. Skal en lykkes må det varig livsstilsendring til i matveien og ikke minst oppe i knollen/tenkemønster og da blir det selvsagt ekstra vanskelig å fokusere på andre ting i livet enn mat, når en blir bombardert med synsinntrykk fra sitt gamle focal point og sin gamle livsstil.

Å tilstrebe å tenke minst mulig på mat og finne erstatninger en kan fokusere på, tror jeg er smart. Både når det gjelder å belønne seg og trøste seg. For disse to "følelsene" tror jeg henger mye sammen med mat og ikke minst godteri/snacks/drikke for de fleste. Å kvitte seg helt med kanskje spesielt "belønnings-ønsket" er nok vanskelig, men kan en redusere det til f.eks en dag i uka og i tillegg bytte ut søstsakene med, f.eks. spekesnacks, er nok mye gjort. Det er ikke de spesielle anledningene som gjør utslag, det er hverdagene.

Det som i sin tid sendte meg oppover vektskalaen, var mye øl, pizza, snacks, etc. Nå kjenner jeg ikke det suget særlig ofte, men når reklamen kommer på TV, vel så kjenner jeg det og da faktisk ganske sterkt "nå hadde det vært godt med...." Reklamen og synsinntrykk (selvsagt også lukt om en er så uheldig å ha slikt tett innpå), er meget sterk påvirkning og den har makt og det er kun et begrenset antall ganger en klarer å stå imot om en stadig blir utsatt for det. Så derfor kan en finne andre ting å okkupere seg med (hobbyer), vil sjansen for å lykkes øke betraktlig. Ihvertfall er det slik for menn, for det påstås jo at vi kun klarer å tenke på en ting av gangen og driver jeg med f.eks treskjæring, så er tankene mine der og ikke på at nå hadde det vært godt med.....

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat