Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-12, 20:58   #53
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nydelig frokostrundstykker - med bilde

Opprinnelig lagt inn av linneva, her.

De ble crispy, saftige og har nyyyydelig smak!!

1. Bland sammen 2 dl sesamfrø(uten skall) og 1 dl linfrø.
2. Bland sammen 4ss mandelmel, 4ss glutenmel, 6ss fiberHUSK, 2ts bakepulver, 2ts himalayasalt og 2ts sukrin.
3. Bland disse to blandingene godt sammen.
4. Tilsett 6 ss kaldpresset olje(jeg brukte linfrøolje), 12ss kremfløte og 8 store egg. Bland dette GODT sammen.
5. Ta 8-10 dl cheddar/Jarlsberg/norwegia etter smak og bland dette godt inn i røra.
6. La det stå i ca 10 min før du legger ut 8 store rundstykker på bakepapir.
7. 200 grader, 20-25 min til de har fått en gyllen farge..

Helt fantastiske!!! *overlykkelig - jeg elsker brødmat og syns dette har vært det vanskeligste siden jeg begynte med lavkarbo*

Mulig pålegg som vist på bildet.
Philadelphia på underdel og overdel, 1 salatblad, 3 skiver salami og 1 egg i skiver..




God lørdag!

Disse så så gode ut!! Men hva er glutenmel? Mel med gluten i? Kan jeg bruke soyamel isteden tror du/dere? Tenker å bake nå snart, håper noen kan svare fort... Lurer også på om jeg kan bruke sukrinmelis isteden for sukrin...

Ps, noen som har regnet på hvor mye kh det er i hvert rundstykke når man baker 8 stk?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat