Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-17, 11:10   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kroppen min må være annerledes...

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Lemen;
ketose er ikke annerledes for diabetikere enn det er for andre.
Eneste forskjellen er at vi må måle blodsukkeret veldig hyppig for å tilpasse insulindosen etterhvert som karbohydratene forsvinner og når kroppen vennes til og bruke fett som energikilde
Pluss-siden er at vi trenger mye mindre insulin, opptil 80 % mindre i følge enkelte rapporter, selv om jeg ikke ligger så lavt.
Er nylig gått over til langtidsvirkende Tresiba og bruker nå 10 enheter daglig og hurtigvirkende Apidra bare mellom 0 og 2 enheter til dagen, og det er lavt i forhold til diabetikere som lever ettter Diabetesforbundets mer karborike kosthold

Joda jeg vet forsåvidt det. Men jeg personlig har ikke lyst til å mene særlig om kostholdet til en med dia 1 i tilfelle det skulle føre med seg problemer for den personen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat