Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 19:33   #43
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Ernæringsrådets kostråd og gener som ikke er så glade for karbohydrater gjorde at jeg endte på ca 131 kg. Jeg spiste aldri forferdelig mye, eller forferdelig galt i forhold til de gjeldende kostråd. Typisk frokost, lunsj og kveldsmat i ca 25 år var to skiver kneipp med ketchup, piffi og gulost. Middag: normal porsjon norsk husmannskost.

Jeg spiste også snop utenom dette, men ikke så enorme mengder som man skulle tro når man ser på hvor mye jeg klarte å legge på meg. Da jeg bodde hjemme og gikk på skole, så hadde jeg jo ikke så masse penger, så da var det ikke mye snop. Men så flyttet jeg hjemmefra og begynte å studere... Det første året der spiste jeg snop nesten hver dag, men det bøtet jeg på med å være "sunn" og spise for eksempel pasta med kun ketchup og piffi til middag. Akk, hadde jeg bare visst det jeg vet nå... Det året la jeg på meg ca 20 kg...

Etterpå strammet jeg meg litt opp, og gikk til og med til legen og fikk Xenical (fettblokkere). Det klarte jeg å holde ut med i noen få uker før jeg gikk lei av å få illeluktende oransje diaré i flere timer av å spise en mager grillpølse (aaalt for mye fett må du skjønne ). Jeg begynte å gå på treningsstudio (sporadisk) og hadde snop "bare" gjennomsnittlig to dager i uka vil jeg tippe. Gikk ikke fullt så raskt opp i vekt som første året hjemmefra, men det gikk fortsatt oppover.

Jeg hadde faktisk en periode der jeg fortsatt spiste "sunt" og faktisk gikk ned i vekt. Jeg jobbet i barnehage i 1,5 år, og da spiste jeg små måltider ofte og så var jeg jo så mye mer aktiv enn tidligere. Lekte med barna i flere timer hver dag. Resultatet var -5 kg på ett år uten at jeg egentlig følte at jeg gjorde noe for det.

Men skal jeg liste opp matvarer, så er det nok brød, potet, pasta og nugatti som var verst for min del.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat