Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 19:55   #6
dejavu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 4
dejavu er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt - opp i kolesterol - Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du bare kuttet karbo og ikke lagt til fett? Hva med smør, laks, entrecote, kylling, avokado, oljedressing, smør, majones og sånt?
Spiser du bare fisk? Hva med kjøtt? Enn grønnsaker?

Litt nysgjerrig på hva du mener med ferdigretter - som du har laget selv - eller kjøper du ferdig i butikken? Hva slags proteinbrød spiser du - lager selv? Karboinnhold?

Tar du proteintilskudd fordi du spiser lite protein i løpet av dagen?

Jeg ble ikke klokere - slik du beskriver spiser du magert med lite fett - stemmer det? Korriger meg om jeg har misforstått

Hei igjen...,dine spørsmål gjør det klart for meg,at jeg kanhende har et noe ureflektert forhold til kostholdet mitt. Jeg tror kanskje du har litt rett.

Men med ferdigretter mener jeg ferdig kjøpt,f.eks. lettvarianten med laks fra Toro(den inneholder også byggris)og diverse kylling- og lammeretter fra Saritas,som er en indisk ferdigrett-variant.Pleier å ta bort risen,og heller erstatte denne med egenlagde salater.Proteinbrødet baker jeg selv,etter oppskrifter funnet her på forumet(egg,kruskakli,div. frøsorter og creme fraiche). Spiser oster sammen med proteinbrødet,men helst lettvarianter,dog også Ridderost.Smør har jeg ikke spist de siste fem år,så der må jeg melde pass.

Kylling med skall spiste jeg godt av,frem til den fatale kolesterolmåling i mars.....(-: Spiser også kjøtt,bl.a. biff og svinekoteletter,dog ikke oftere enn 1 gang i uka. Karbonader går også ned,1 gang i uka.

I helgene glir det nok mer ut,da går det ned noe polarbrød extreme,egg + bacon,og endog en pizza.Dette tåler vekta mi en helg om gangen. En svak økning er borte allerede mandag kveld.
Spiser også frukt,et par epler om dagen.

Jeg synes det er underlig at mitt kolesterolnivå har steget. Jeg trener godt,minst fire ganger i uka,og derfor tar jeg også et tilskudd med proteinpulver. Det har vært mest styrketrening,men nå forsøker jeg også å legge inn kondistrening. Skal ta en ny måling,kan hende på Boots, for å se om dette har hatt noen virkning etter 5-6 uker.

Har noen vært borti at Nespressokapslene kan være kolesteroldrivende? Det er jo en kjent sak at kaffe som filtreres gjennom papir,ikke øker kolesterol,en sak som ble debattert på tv senest i forrige uke. Da uttalte den ene eksperten etter den andre seg om dette. Så nå står jeg enten med kaffefilter mellom nespressomaskinen og koppen,og da forsvinner cremaen. Samtidig er dette temmelig ødeleggende for den gode smaken. Sugerøret er en siste vri jeg har funnet på....

Dette er kostholdet i korte trekk. Sikkert litt av hvert,og ihvertfall ingen ren lavkarbodiett,men adskillig lavere enn hva jeg hadde før september 2010. Og jeg har gått fra 90 til 80 kilo. Det passer meg bra.

dejavu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen av dem,men spiser lite karbohydrater Svar med sitat