Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-11, 10:11   #12
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt - opp i kolesterol - Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg angrer på den Boots-målinga i dag (6,85). Ga meg bare unødig (sannsynligvis) uro. Æsj, at man lar seg lure...

Ja, det forstår jeg godt. Dette er en kampanje som fokuserer på frykt. De tar prøvene uten at man er fastende, de viser altså bare totalkolesterol, hvilket er veldig lite klargjørende, og det er viktig å være klar over at dette gjør de neppe for forbrukernes skyld, men for å få solgt litt mer statiner.
Når det gjelder kolesterol, så finnes det mye interessant å lese som motviser veldig mange av dagens myter om kolesterol. Myter som framstår som sannhet, men som man kan se selv, slett ikke er så vanntett som myndigheter og legestand liker å hevde. (For ikke å snakke om leverandører og produsenter av kolesterolsenkende midler!)
Dr. Malcolm Kendrick: Det store kolesterolbedraget
Uffe Ravnskov: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt, The Great Cholesterol Myths
Anthony Colpo: The Great Cholesterol Con

__________________
Maninas metode

Sist redigert av Manina : 14-05-11 kl 07:36.
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat