Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 16:20   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ser ikke forskjellen. Hva er idealvekten min?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vil gjerne få kaste meg på denne anbefalingen. Jeg har selv tatt to slike tester - en halvveis i slankeprosessen og en etter normalvekt var nådd. For min del var det veldig greit at maskinen kunne fortelle meg at jeg slett ikke trengte å sulte meg ned i en (for meg) unaturlig lav vekt. Selvbildet mitt er nemlig ganske upålitelig, og avhengig av svært mange andre faktorer enn akkurat hva jeg veier. Noen dager viser vekta et lavt tall, men jeg føler meg fremdeles diger. Noen dager viser vekta mer, men jeg føler meg slank og fräsch. Jeg er 153 cm høy og har i følge maskinen en idealvekt på 55 kg. Det er jo forholdsvis tungt, men stemmer nok godt på meg. Jeg har gitt meg selv et vindu på 58-53 kg som jeg har lyst til å holde meg innenfor nå som jeg er på vedlikehold, og ikke lenger slanker meg. Kan varmt anbefale en slik analyse - det hadde nok vært en vekker for mange som føler seg for tjukke

Nemlig! Og det er heller ikke snakk om å jakte på "den perfekte fettprosenten", men heller et middel for å se om det er snakk om faktisk farlig overvekt eller ei. Disse inbodyvektene baserer seg i stor grad på ideell vekt ut fra din personlige kroppsammensetting, og det er også slingringsmon her. I følge min måling (da veide jeg drøyt åtti kilo) så fant jeg både ut at jeg regelrett hadde fettprosent en person på tredve kilo mer enn meg verdig, samt at min idealvekt lå på 62 kilo, jeg sa jeg syntes det hørtes lite ut, men PT-en som gikk gjennom resultatet sammen med meg sa at det var tatt utgangspunkt i den muskelmassen jeg hadde der og da, og at den mest sannsynlig kom til å måtte justeres opp flere kilo dersom jeg økte muskelmassen.
Lærte veldig mye om meg selv og kroppen min. Uansett, for en voksen kvinne er alt under 30% og over 20% kroppsfett helt fint, det handler mer om hvor fettet sitter, enn noen optimal fettprosent for den enkelte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat