Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-04, 10:43   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Look good - feel good!

Jeg har lagt merke til at når jeg går ut en dag kledd i noe jeg virkelig kler og liker og i tillegg er fin på håret - utstråler jeg det som jeg da føler - I'm feelin' good! Vel, såå observant er jeg kanskje ikke - hvem har ikke følt det samme. Men jeg har tenkt litt på det, og kommet til at utseendet faktisk teller! Huff da. Hørt den før også...eh? Men - det er utrolig mye man kan gjøre for å gå ut i verden med mer selvtillit! Bare det å kle seg riktig etter hva slags kroppstype en har er viktig. Motepolitiet på TVN hadde et oppsummeringsprogram for en liten stund siden - som jeg ikke fikk sett - men de har også en hjemmeside med masse bra tips. Sjekk ut:

Her er et tips for å kle seg riktig etter din fasong:

http://www.bbc.co.uk/lifestyle/style/whattowear/

(De har også en side som heter WhatNotToWear som sikkert er like viktig).

Jeg har en bekjent som kom med en kommentar for mange år siden, som jeg ikke har klart å glemme. "Jeg har ikke vasket håret i dag, det er derfor det er fett. Jeg føler meg dritt i dag, og det vil være feil å vise at jeg ser bra ut når jeg føler meg dårlig inni meg."

Hvor feil kan man ta!

Tenk hvor mye bedre hun hadde følt seg ved å vaske håret, sminke seg og ta på seg noe fint!
Tenk også på sannsynligheten for at man blir bedre behandlet av andre mennesker når man ser godt ut (og føler seg bra).

Det er nå utrolig moderne med brosjer, i tillegg til alt mulig stasj og tilbehør. Minimalismen er død! Ponchoer, kjeder, belter, smykker, vesker, skjerf, alpeluer, pelskrager m.m. Tenk hva en rød alpelue kan gjøre for et sort antrekk. Jepp - blikket og oppmerksomheten trekkes oppover til lua, selvsagt. Dette trikset kan brukes på mange måter. Synes man at rumpa er stor, kan man ta på seg en fargerik poncho med stor brosje som synes på, og ingen ser på rumpa! Synes man at puppene er for oppmerksomhetskrevende, kan man ta på cerise-rosa støvler og et cerise-rosa belte på et ellers nøytralt antrekk.
U see? Bruk accessories på steder på kroppen som man vil trekke oppmerksomheten til! Da ser ingen på de stedene på kroppen som man helst ikke vil vise fram. En trenger jo ikke å kjøpe masse dyrt og nytt (men gjerne det...ha...ha!) - en kan jo bare bruke de sterke fargene på plaggene på de stedene av kroppen man liker. Og de nøytrale eller mørke fargene på de her-vil-jeg-ikke-synes stedene. Genialt, ikke sant.

Og spør mamma og mormor eller gå på loppemarked og fretex - for nå er det gamle dager som gjelder. Stilen heter vintage og ikke second hand lenger, jenter - og om trent alt gammelt er lov. Gamle smykker, skjerf og pelskrager for eksempel er hot! Jeg har for eksempel funnet en gammel sommerfugl-brosje i det gamle smykkeskrinet mitt. Den må jo være fra jeg var riktig liten, men sommerfugler er jo virkelig i tiden, da. Forresten var jeg på Glitter i går, og der har de utrolig mye fint som er kjempebillig! De hadde også nå få-to-stempler-hvis-du-kjøper-for-50kr-uker, så løp og kjøp!

Jeg har et genuint ønske om å inspirere dere her på sidene, og håper jeg klarer det sånn innimellom!

Varm og god klem i "not-feel-good-morgenkåpe" (men jeg holder meg da varm) fra marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat