Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-08, 20:21   #7
gunnel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 69
Innlegg: 1
gunnel er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holde seg til MINIMUM karbo?

Hei!
Jeg er en matglad svensk kvinne som har kunnet spise nesten ubegrenset med MAT i hele mitt liv. Etter fylte 40 begynte jeg allikevel å legge på meg, da veide jeg 53, og idag når jeg er 53 år, veier jeg 65.
Ikke så mye å mase om kanskje, men jeg ønsker virkelig å ta av med 5-6 kilo, og det klarer jeg ikke. Nå har jeg startet på Skaldaman-opplegget, og har holdt på i 3 uker. Jeg gikk først ned 1,5 kilo, men misstenker at jeg har lagt på meg igjen. Nå til spørsmålet: Siden jeg er så glad i (fet) mat, og egentlig ikke har sånn veldig overvikt, kan årsaken til heller lite vektnedgang være at jeg helt enkelt spiser for mye kjøtt og fett? Jeg er ikke glad i kaker og slikt, men mat, og har kunnet spise som en skogsarbeider selv om jeg er kun 160 cm. Ikke har jeg vært superaktiv heller, selv om jeg trener 1-2 ganger i uka nå.
Hjelp! Jeg som fant superdietten tar ikke av meg, selv om jeg lett ligger på 5% karbo, eller lavere. Må også tilstå at jeg er glad i rødvin, men holder det til helgen.

Hvordan skal man beregne mengder, i boka står det jo at en skal spise seg mett, og jeg gjør jo det, men det blir altså ganske mye mat.

gunnel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat