Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 22:24   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkaloridiett

Men...må man ikke "ofre" ting på lavkalori også? Det er jo en grunn til at vi sitter her en gjeng overvektige og eksovervektige mennesker. Det er jo pga. den livsstilen vi ha hatt, hvilket inkluderer mat. Skal man lykkes med en "slankekur" så må man jo være forbedret på å endre sin livsstil...for evig og alltid.

Jeg mener det strider mot alle lover at man etter en lavkaloridiett kan spise "hva man vil". Nei, det kan man ikke! Om jeg går tilbake til å spise godterier og snacks hver dag så vil jeg raskt legge på meg mine 40 kg vekttap og bli like stor som jeg var i fjor. Det gjelder jo uansett om jeg velger å spise lavkarbo eller lavkalori. Å miste disse kiloene har tatt sånn på psykisk og fysisk at jeg rett og slett nekter å gå på ny kur noensinne, og da må jeg ikke forvente at jeg holder meg slank med fjorårets kosthold.

Derfor syns jeg det er like greit at man velger å se på "slankekuren" sin som livsstilsendring med en eneste gang og at kuren ikke bare er en pitstop på 6 måneder til man har mista den ønskede vekta. Da er det også mye lettere å holde motivasjonen enn å sitte å telle dager til man kan "vende tilbake til sitt gamle liv".

Ok, på lavkarbo må du "ofre" brød, potet, pasta, godis og ris (ingen av dem er særlig bra for noen, btw). På lavkalori må du "ofre" fett kjøtt, ost, smør og godis. Telle karbohydrater eller telle kalorier. Jeg kaller det upassende nok for same shit different wrapping, alt krever en liten innsats


PS: Det finnes folk her som ikke spiser samme matrett to ganger i måneden fordi de varierer så godt. Så det går an å varierer maten sin i det uendelige selv på lavkarbo...om man går inn for å gjøre det

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat