Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-07, 17:54   #7
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes du sier mye klokt, BiB.
Men jeg tror også det er litt individuelt, og kommer feks. an på hvordan man har hatt det som overvektig og om man har vært overvektig hele livet, som jeg skrev. For meg har det med å gå ned i vekt i seg selv gjort meg til et nytt menneske, et mye mer positivt menneske. Overvekten ødela meg såpass mye, både fysisk og psykisk, at jeg har fått et helt nytt liv ved å bli slank, og det gjenspeiles i hele livet mitt, på alle plan.

Jeg er enig med deg i at vår historie har mye å si. Jeg vet ikke hvordan det er å være tynn og ha et avslappet forhold til seg selv og egen kropp, mitt liv "sporet av" i så måte da jeg var tja, 13-14 år gammel. Men jeg tror at dersom vi har et dårlig selvbilde og lav selvaktelse vil selv 2 kg "for mye" kunne bli "katastrofalt". Enten man "alltid" har vært tynn for så å bli tykk eller "alltid" har vært tykk så er sammenblandinga av kropp og "selv" (joda, jeg vet at det henger sammen og at kropp, sjel og "ånd" er ulike elementer/sider av oss- å, dette er vanskelig å skrive om på en forståelig måte og ikke støte folk bort) fører til at folk sliter med et dårlig selvbilde som de tror skyldes vekt og kropp, men som egentlig er tufta på noe helt annet, nemlig selvrespekt i brei forstand.

Det e rmulig å være tykk og ha et godt/trygt selvbilde, på samme måte er det mulig å være tynn og ha et lavt/utrygt selvbilde.

Se gjerne her http://www.dagbladet.no/magasinet/20...06/517382.html

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat