Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 13:50   #14
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: vektregulering under ketose

Jeg må dessverre melde meg inn i klubben med deg, Shamu.

Jeg startet for snart tre uker siden, lirket meg ned en eneste kg på de to første ukene, og nå (meeget hormonell akkurat nå, da) har jeg gått opp igjen den ene kiloen. Og jeg er i ketose og har vært det hele tiden. Skal vente til neste uke, og så må jeg begynne å kikke på partystoppere og skrive opp alt jeg spiser og slikt.
Har ikke regnet på fettprosenten, jeg da, men jeg har falt for eggemelk og drukket kaffe latte med den eggemelken hver eneste dag, nesten, en gang daglig, og et par-tre dager to ganger..det er kanskje litt i overkant, når jeg ikke sparer på fettet ellers heller (?)
Jeg pøser ikke akkurat på med fett heller, men bruker creme fraiche, ekte smør, ekte majones osv om det hører med i retten jeg lager, spiser kylling med skinn, bruker kjøttdeig istedenfor karbonadedeig osv.. Har også vært flink å drikke over 2l vann daglig, og trente før, men noe mer sporadisk, nå er jeg på jillian michaels-trening, dag 4 blir i dag.
Veldig skuffet over min egen dårlige fremgang til nå..

I tillegg må det sies at jeg alltid tidligere også har prøvd å kutte ned på karbohydratene, spiste fiberrik eller rugsprø, nesten aldri brød, kuttet alltid ned på ris/poteter/pastadelen av middager, brukte heller kunstig søtning istedet for sukker, prøvde å holde tilbake på melk osv, og var over på vann som tørstedrikk og ikke lightbrus osv.. så for kroppen min var det ikke en kjempeovergang å begynne mer seriøst på lavkarbo, noe som nok forklarer en ikke akkurat brakstart vektmessig, som nok mange opplever om det er første gang på et slikt kosthold.
Men ja, skuffet. Og håper dypt og inderlig at ikke tomater er en partystopper for meg, jeg er veldig veldig glad i tomater!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat