Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 15:35   #1
Trollemor75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 3
Trollemor75 er på en erverdig vei
Unhappy

Lavkarbo for de som ikke liker kjøtt?

Hei! Begynt lavkarbo kur forrige uke basert på en fransk bok. Målet er å gå end 20 kg.
Mitt problem er at etter 7 dager så er jeg allerede drittlei av høyprotein mat. Blir nesten kvalm av å tenke på en pakke til med skinke...
Frokosten har jeg allerede endret, for jeg klarer ikke rent kjøttpålegg om morgenen, det må bare blir kesam eller yogurt med speltkli. Veldig ensidig, men spiselig og ikke for voldsom.
Lunsj er ren tortur; ingenting passer i kantinen, og siden det er ikke kjøleskap der jeg jobber, er jeg veldig begrenset ift hva jeg kan ha med. I dag var det en pakke kirsebærtomater, en pakke skinke (brekke seg...), 155 nøtter og 40g ost. Har spist omtrent det samme i 1 uke, klarer aldri å gjennomføre kuren hvis jeg må holde det slikt i månedvis! Jeg savner vegetariske proteinkilder som linser og bønner som er helt fy iflg. boken min. Vi har aldri spist kjøtt mer enn 1 gang i uken før, fisk 2-3 ganger og resten vegetarisk.

Er det flere her som ikke er overbegeistret for kjøtt og særlig kjøttpålegg, og hvordan løser dere problemet? Hvordan fikser dere raske lunsjer som ikke krever avkjøling eller oppvarming?

Trollemor75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat