Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 16:53   #4
Trollemor75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 3
Trollemor75 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo for de som ikke liker kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man trenger jo ikke å basere kostholdet på skinke, nå har jeg aldri hørt.
Hva med egg? Eller kylling? Kalde, grillede kyllinglår/vinger er jo snaddermat som kan spises når som helst og hvor som helst. Koteletter og løvbiff? Laksefileter er jo også digg og kan spises både varmt og kaldt. Røkelaks? Masse forskjellige oster?

Salater er friskt og godt og kan varieres i det uendelige. Og du kan bake enkle lavkarbobrød og -knekkebrød og ha på makrell, egg og annet.

Hei og takk for svar.

Jeg brukte skinke som eksempel. Jeg er generelt veldig lite begeistret for all kjøttpålegg, inkl. kalkun og kylling. Synes det smaker bare salt. Kjøtt kan jeg styre min begeistring for, og jeg synes det er veldig voldsomt å gå fra 1 gang i uken (det inkluderte kylling) til flere ganger inkl. lunsj. Røykelaks er også i salteste laget for meg over tid, av og til og i små mengder er det nok ok.

Skal prøve å værine flinkere å forberede mer kjøtt enn nødvendig om kvelden, slik at jeg har rester til lunsj, men uten kjøleskap og mikro kan biffrestene muligens bli litt triste (og skumle?). Er mest redd for hvor lang tid jeg skal bruke på å lage lunsj, har allerede så lite fritid fra før med babyen.

Kantinen tar blodpris for pålegget, mens brødet er gratis. Ellers har de sandwhich og varm mat som stort sett er potet/ris basert... Salatbarens eneste form for protein er fetaost, ellers går det i pasta og andre karboholdige tilbehør...

Trollemor75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat