Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-10, 12:16   #13
Trollemor75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 3
Trollemor75 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo for de som ikke liker kjøtt?

Takk for tipsene alle sammen.
Tror jeg må se på norske lavkarbo bøker i 1. omgang, for den franske versjonens forslag er nokså vanskelig å få til under norske forhold. Kjøpte boken fordi forklaringene var gode, men menyene er basert på liten frokost samt 2 varme måltider (med 200g kjøtt/fisk, 200g grønnsaker, 15g fett og 40g ost eler evt. tilsv. med kesam eller yogurt naturell).
Skal jobbe litt mer med lunsjene. Jeg skulle gjerne funnet noe som passer i kantinen, for det tar tid å lage matpakke som jeg ville foretrukket å bruke til å leke på gulvet med gutten eller prate med mannen. Må finne raske, sunne løsninger, gjerne basert på middagsrester. I dag ble det hardkokt egg og varmrøkt laks. Litt i salteste laget for meg, men bedre enn kjøttpålegg. Samt råkost, litt ost og noen oliven. Var litt under anbefalingen i boken på proteinfronten (sliter å få i meg 200g per måltid), men trolig over mtp grønnsaker.
Savner egentlig ikke brød, men irriterer meg grønnt over kantinens tilbud av bittesmå dyre påleggsfat og dum salatbar bestående av diverse pastasalater; skulle jeg tatt 200g derfra ville jeg tømt hele hyllen for pålegg!

Trollemor75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat