Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 02:19   #1
Callahan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 2
Callahan er på en erverdig vei

Nybegynner sliter litt med å få i seg anbefalt mengde karbohydrater

Hei.

Etter å ha plukket opp boken til Torkil og lest en del på forumet her bestemte jeg meg for å starte på Ketolysekuren nå på mandag. Har kuttet ut de "store synderne" som brød, pasta, ris osv, noe som ikke var et stort problem for meg da jeg ikke har vært så stor tilhenger av disse matvarene fra før av (har stort sett spist det fordi det er "det man spiser" om dere skjønner).

Men, som trådtittelen sier, så sliter jeg litt med å holde meg rundt 20g karbo per dag. Har bare spist 2 måltider om dagen de siste dagene siden jeg har fri og dermed står opp til lunsj-tider. Har rett og slett ikke vært sulten nok til å spise flere ganger om dagen.

Til frokost har jeg spist 2 egg, en pakke bacon, et par store sjampinjonger sautert i setersmør, og halve tallerkenen med salatblanding bestående av hjertesalat, agurk, tomat, ruccola, stangselleri osv med noen spiseskjeer seterrømme på toppen istedenfor dressing. Middagen har bestått av tilsvarende salatblanding og spinatstuing, men med svinefilet, koteletter og ørret istedenfor egg og bacon, selvfølgelig. Har også knasket litt øffer/fleskesvor for å være sikker på at jeg får i meg nok fett (har bare regnet grovt, men jeg skal ligge på anbefalt daglig inntak. Skal også handle inn mer feit mat, men for nå har jeg bare tatt det jeg har hatt i fryseren og kjøleskapet).

Men jeg har havnet på ca 7-10 gram karbo med disse to måltidene, og har derfor spist litt nøtter og gulrøtter (som snacks på kvelden) for å komme meg opp på 17-18 gram totalt for dagen.

Går det greit å holde på sånn, eller bør jeg spe på med flere egg til frokost f.eks, og forsøke å holde inntaket til ≈10g (frokost/lunsj) + ≈10g (middag) istedenfor ≈5g + 5g + 10g som jeg gjør nå? For å få det litt mer jevnt fordelt tenker jeg på, eller har det kanskje ikke så mye å si?

For øvrig er jeg mann på ca 95 kilo og 176cm. Målet er 75-80 kilo og det å få plass i buksene jeg fikk til jul..

Callahan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat