Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-10, 18:50   #21
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner sliter litt med å få i seg anbefalt mengde karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

jeg bare lurer på - du er ei voksen dame - har du historie med at du har spist lite lenge? da kan det være at du ikke går ned fordi kroppen din faktisk er vant med det kaloriinntaket du har nå.

Jeg startet lavkarbo med å spise MASSE mat med lite lavkarbo. Dette gjorde jeg i nesten et halvt år uten å gå ned i vekt. (Gikk ikke opp heller da...). Jeg måtte ned i kalorier for å gå ned - og ligger på 15-1600 pr dag noe som fungerer kjempebra. Prøv deg litt fram - og ikke mist motet av at vekta ikke går ned, mål deg istedet og ta en gjennomgang av hvilke helsemessige effekter du har oppnådd fram til nå.
Noen bruker også flere uker på å få i gang fettforbrenningen. Det at du føler deg så uttafor nå - er nok typiske tegn på at kroppen din holder på å avvennes karbo. HOLD UT - det er nemlig verdt det. De fleste av oss har vært der - og det går over!

Andre har gitt fine tips på hvordan øke kalori-inntaket - prøv deg fram! Les deg opp på hva som gir mest kalorier og "minst" mengde, feks smeltet smør på kokte grønnsaker... (mmmm...).
Husk at det tar tid å endre inngrodde vaner - men når du først har fått flyten i det går det så mye bedre!

Ja, jeg er ikke kjent som en stor spiser...jeg er 165 høy og har alltids holdt vekten rundt 55 kg...jeg ble syk og legen(e) satt meg på prednison og en annen steroid og vips, 6 mnd senere var jeg over 20 kg tyngre...de resterende ekstra kg var trøste spising. Ikke masse på en gang, bare feil mat. Love those carbs... Men jeg skal prøve alle gode råd jeg har fått her, setter veldig pris på deres hjelp. Jeg skal hold ut, jeg MÅ ned til min gamle jeg...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat