Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-10, 10:08   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bedre brød for barna mine?

Hei, jeg har problemer med barns kosthold selv.

Frokosten kan du forbedre masse bare ved å skifte ut små havregryn med store, bruke H-melk isteden for lettmelk, tilsette litt Cottage cheese og så bruker du Sukrin isteden for sukker. De fleste helsekostbutikker har Sukrin, eller de kan bestille.

Jeg husker at Inges rugbrød er supergrovt, masse kli? Vil ungene dine spise det, så er det ok. Jeg har også problemer med at mine ikke liker så grovt brød. De liker absolutt ikke lavkarbo brød med egg, cc og masse linfrø og andre frø. Det er en oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38229 Denne virker lettere og lysere.

Ellers steker jeg mye frokostlapper, på størrelse med sveler. Det er en grunnoppskrift her: Dette er en supergammel oppskrift opprinnelig lagt inn av MHM og har massevis av variasjoner. Det var Natreen i originalen, men Sukrin er bedre.

Sitat:

3 egg,
1 dl cottage cheese,
2 ss rapsolje,
1 ss store havregryn,
1 ts kanel,
10 dråper vaniljeessens,
en god slump søtstoff (1-2 ss Sukrin)
litt salt.

Siden du ikke skal ha havrgryn, kan du erstatte det med mandelmel eller fiberhusk. Jeg bruker også en liten ts bakepulver i. Alt mikses med stavmiver, la svelle 5-10 minutt og stek "sveler". Jeg får minst 10 lapper ut av denne. Disse lappene har masse protein. Med ekte smør på, som meierismør eller Bremykt, så er det bedre enn kneipp med Soft light. Mye bedre! Jeg lar de ha syltetøy på (med mindre sukker) hvitost (græddost er fet og mild) eller tilogmed brunost. Ungene skal ikke være i ketose, hehe. Jeg holder meg til Græddosten. Yum!


Sist redigert av mam : 28-11-10 kl 19:25.
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat