Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 17:17   #8
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp til en pannekakeoppskrift

den røra di er jo en helt vanlig oopsie røre med litt søt smak...når jeg lager oopsie så gjør jeg det slik eneste var at en halv desiliter fiberhusk så litt vel mye ut... 6 egg, 200g philadelfia ost(rører det til en jevn røre)2 ts bakepulver og 2,5 ss fiberhusk(røren må stå og svelle 10 min ca) og i mens du gjør dette kan du jo steke baconet i panna. om du tar fløte i ville jeg kansje hatt litt mere fiberhusk) men den røra er stor nok til en stor langpanne ca 30x40 cm. så kan du jo ta oppi søtning og vanilje pulver.

og om du vil lage "pizza" kan du ta oppi oregano,basilikum og litt salt istedet for søtning og vanilje.. steke i 10 min på 160 grader ut og legge på kjøttdeig fyll (av 400 g kjøttdeig,4 ss tomatpure og litt av det samme krydderet og litt fløte) tar det på og strørpå ost, så inn i ovnen til osten er smeltet eller slik du vil ha den. tar den ut (kan du jo velge om du vil ha den slik eller om du vil rulle den sammen som en rulle kake. kjempe godt. er nannahs oppskrift på oopsie snurer jeg har godt ut i fra.

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat