Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-12, 17:37   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Familiebasert behandling av fedme hos barn

Dette er et veldig interessant tema, synes jeg.

Ta min lille 3-åring. Hun spiser mye fett hjemme og mye karbohydrater i barnehagen. Jeg trøkker ikke i henne fett akkurat, men velger alltid de naturlig fete produktene til henne.. Hun tar tre-fire omega-3 fisker om dagen, Spiser mye fet fisk, gresk yoghurt, egg, leverpostei, kremost, rømme osv.

Hun er pinlig normal når det gjelder både vekt og høyde, i forhold til alderen sin. Legger lett på seg litt ekstra i f.eks ferier, men går også ned fort, så fort hun kommer i barnehagen.. Et par dager der, så er bollekinna borte igjen. De aller fleste barn legger kanskje lett på seg, i og med at det ikke skal mange grammene til, før det synes, på den korte kroppen?

Hun sitter jo aldri rolig. Også har hun en far som går ned 10 kg i løpet av et par uker, om han bare vil. Mens jeg da er av typen som legger lett på meg. (Men dette har kanskje mest med den veldig høye vekten jeg har hatt tidligere, tror jeg..)

Det må jo være litt av hvert som spiller inn. F.eks gener.. Også tror nok jeg at aktivitet har endel å si, akkurat for barn. Barnehagen dagen er jo en 8-timers marathon, bare avbrutt av litt stillesitting i forbindelse med måltider og en 30 minutters lunchblund. Tipper de aller fleste ville ihvertfall holdt vekta stabil, om de gikk og løpte og hoppa og spratt så mye som de små gjør.

Blir kanskje verre når skolen begynner..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat