Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-12, 08:46   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Familiebasert behandling av fedme hos barn

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Såvidt jeg har forstått det så er overvektige jevnt over mer sedate. Men en god del forskning antyder også at man blir sedat av å være overvektig, men ikke nødvendigvis motsatt...

Alle her vet vel at det ikke nødvendigvis er så gøy å trene med en tung, motvillig kropp mens man puster som en druknet blåhval (går det an?)...

Det er jo et enormt sosialt aspekt her også. Jeg var ganske aktiv som barn, med friidrett og turn og denslags, men jeg este ut sånn omtrent da jeg var åtte-ni år gammel. Og jeg slutta å dra på turn etter at en annen liten jente ropte "tjukk gris, tjukk gris, tjukk gris" til meg en time. Rosa turndrakt var ikke så stas lenger. (Og jeg var åtte og ikke i stand til å utøve samme type forsvar og resonnement som en voksen, selvfølgelig...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat