Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-08, 14:54   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trøbbel med feriepenger

Opprinnelig lagt inn av noli, her.

Ja, jeg er 100% sikker. Jeg hadde nettopp eksamen i dette, og sjekket lærebøkene mine før jeg skrev forrige innlegg.

Feriepengene er dine penger, som du skal ha igjen året etter at du har spart de opp.

Om de ikke vil gi deg feriepenger kan de heller ikke trekke feriepenger, det burde være ett fett for dem. Koster dem ikke noe å gjøre det ene eller det andre, siden det eneste de skal er å "oppbevare" feriepengene dine for deg.

At du jobber uten kontrakt derimot, det skjønner jeg ikke at du tør altså.

Tusen hjertelig takk! Dette var info som betyr mye for saken min
...Du skulle vel ikke ha en paragraf i loven å vise til også? Jeg har nemlig googlet det, og finner ingen steder hvor det står hvordan feriepengene blir trukket...

Setter kjempepris på hjelpen! !

Grunnen til at jeg ikke skrev kontrakt i første hånd, er fordi jeg i utgangspunktet var vikar for den gamle korrekturleseren. Men han kom aldri tilbake, og jeg hørte ikke noe mere om det... Ja, jeg føler meg litt dum, jeg skulle selvfølgelig ha fiksa det, men det er like mye deres som mitt ansvar, uten at det hjelper meg noe særlig nå!
Det har også kanskje litt med at det ikke er en stor jobb, jeg får betalt for 25 timer i måneden, men jeg leste et blad til halve året i fjor, så det er snakk om seks tusen kr i feriepenger, penger som tilsvarer godt over en treddjedel i samlet lønn for meg med alle de tre jobbene jeg har.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat