Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-11, 01:48   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Moderat karboinntak

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

OK, der formulerte jeg meg dårlig, men tror du skjønte det

Jeg kan jo heller spørre:
Hvis jeg spiser de fleste måltidene (si 3 måltider) uten karbo, men kanskje 1 måltid med litt karbo + at jeg spiser litt sjokolade osv. på kvelden slik at det totalt karboinnholdet iløpet av en dag kanskje blir 100....

Er det da riktig å fortsette med lavkarbo de 3 måltidene fremfor å spise slik jeg vanligvis ville gjort som er brød til 2 av dem og ris/pasta til det siste?

Selv på moderate lavkarbodietter (ikke ketogene) er fokuset fortsatt å spise karbohydrater av rett type (lav GI). Å holde igjen på karbohydratene hele dagen og så spise sjokolade om kvelden er ikke noe jeg vil anbefale. Det er ikke bare det totale inntaket av karbohydrater som er cluet, å spise ketogent til tre måltider og så "fylle opp dagskvoten" med sjokolade om kvelden er ikke noe blodsukkeret og hormonene dine vil juble over.

Det er bedre at de fleste måltidene daglig består av mat med karbohydrater i begrenset mengde og med lav GI, men å følge streng lavkarbodiett i løpet av dagen for så å tillate seg å fylle opp kvoten med sjokolade...det blir som å faste hele dagen for å så stappe i seg en pose smågodt om kvelden. Hva om du fortsetter å spise sunt i løpet av dagen og unner deg litt sukkerfri sjokolade, nøtter etc om kvelden?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat