Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-05, 18:21   #21
HCBergen
Støttemedlem
 
HCBergen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: I byen mellom de syv fjell!
Alder: 41
Innlegg: 19
HCBergen er ny på veien

Ulike laber-ulike ref.verdier!

Opprinnelig lagt inn av mam

Husk at for 1/2 år siden hadde jeg ikke hørt om Armour! Merete ble nærmest utslått av å gå på T3 alene. Hun har det bedre når kroppen ble vant til Armour og alt ble stabilisert.

Okioki,ska lagre det i bakhodet;0)

Opprinnelig lagt inn av mam

Det jeg synes, er at du har lave verdier av fritt T4 og T3. Min lab har nedre normalverdi på 3,7 for T3. Hva står det i parantes bak T3 verdien din

Opprinnelig lagt inn av mam

.

De ulike labene opererer med ulike normalverdier,det er helt tydelig!Jeg har ikke oversikt over nor.verdi til min lab,annet enn TSH(opptil 50)Må høre m kontordamen om hun ikke kan sende meg de andre verdiene..Da jeg gikk til BarneKlinikken for blodprøve og kontroll, hadde den laben norm.verdi for T3: 0,9-2,6(!)| T4 opptil 22.Nå er dette noen år tilbake,men det ser ut til at min endokrinolog går etter de samme norm verdiene ioma han definerer mine siste stoffskiteresultat som normale..??Vet ikke sikkert før jeg har fått tallene derfra..Jeg treng jo noe å sammenligne med ser jeg.Øvre grense for T3 hos deg?

Opprinnelig lagt inn av mam

Mange må ha verdier i øvre halvdel for å kjenne seg bra. Jeg merket forskjell da T3 verdien min sank fra 4,5 til 4. Men var fortsatt innen normalområdet. Vent til neste blodprøve. Ligger du helt i nedkant av normalverdiene, så kan du drøfte en liten økning med endokrinologen. Det er visst bedre med en kjertel som er helt utslått, enn en som "slår seg av og på". Lettere å tilpasse dosen med medisin som du trenger.



Aha,skjønner.Du skal ha takk som gidder å svare;0)
Thank u thank u.

__________________
Ivrige vink og varme armslyng fra vestlending!
Måtte dagen bli av de bedre for deg c",)
HCBergen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen diett.Kjører variert,sunt kosthold jeg!Trolig den eneste her s sliter med å gå OPP i vekt(?!) Svar med sitat