Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-12, 10:37   #114
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Re: Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Så godt som alt vi spiser vil absorberes ja, med mindre man har ulike grader av malabsorbsjon.

Du har sikkert rett, men for meg høres det likevel rart ut. Hvis det vi skiller ut ikke inneholder noe mer energi, hvorfor benytter man denslags som gjødsel da? For meg virker det logisk at kroppens evne til å nyttiggjøre seg tilført energi varierer fra person til person, men kanskje vi er så fantastisk konstruert at vi har en 100% virkningsgrad uansett? Uavhengig av sykdommer, form og andre faktorer?

Vi leser jo fra tid til annen om kalorier fra f.eks nøtter som ikke opptas av kroppen, stoff som hemmer opptak av fett i tarmene etc. Er dette bare humbug?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat