Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-12, 08:41   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Trodde karbohydrater var karbohydrater uansett..

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Ja, nå som du sier det så var det vel malitolen jeg tenkte mest på. Den er vel i Atkinsbarene her i landet? Og sjokoladene til Sukkerfritt f.eks?

Stemmer det, men er i mye forskjellig sukkerfritt så sjekk innholdet. De flest sukkeralkoholer blir tatt opp i større eller mindre grad, så jeg vil si at for flertallet er det bare sukrin og stevia (og evt aspartam og sucralose) som ikke gir blodsukkerstigning. Cavalier har kommet med sjokolade som er søtet med sukrin og stevia. JEg synes de er gode, men er noen som synes de er for lite søte og dermed blir litt bitre, sjokolade (kakao) er jo bittert er bare at vi er så vandt med at det er ekstremt søtt og gjerne blandet opp med melkepulver og annet fyllmateriale for å få det søtt og mildt.

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Det stemmer nok ikke med meg. Får maltitol rett i blodet, prumper og får vondt. Maltitol har GI på 36-52 mens sukker har 60 og i tillegg må man bruke mer maltitiol for å få samme søthet som sukker. Derfor er det umulig at maltitol ikke påvirker blodsukker. Eneste fordel er at den 3 kcal i stedet for 4 i sukker/gr. Samme står også på diabetesinfo.

Ja teorien at mer gass = mindre opptak, stemmer heller ikke for min del og jeg tror man skal være litt forsiktig med å fremme den teorien som en sannhet. Lurer litt på hvor den kommer fra, men tror bare at det er noe folk antar.

Jeg får gass og blodsukkeret stiger voldsomt. Går ikke ut av ketose for det, så malitol holder jeg meg unna til vanlig. Kun sukrin og stevia, her holder meg unna kjemisk søtning også.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat