Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-10, 11:30   #10
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Trening og ketose

Hør hør! Trening og ketose hører sammen

Jeg har opplevd mye av det samme som andre beskriver. Møtte tildels veggen ved de første øktene, da hadde jeg vært i ketose kun kort tid. Det gjaldt spesielt høyintensitetsøkter. Roligere økter har hele tiden fungert bra, det samme gjelder moderat styrketrening. Nå derimot fungerer treningen utmerket. Jeg hadde en gradvis overgang fra januar til april, fra mindre og mindre karbo til lchf og ketose. Jeg vil tro at "overgangsfasen" hvor man tuner kroppen inn på fettforbrenning varierer fra person til person.

For å oppsummere effekten jeg har merket: Jevnere energi, jeg klarer å trene (mye) lengre uten tilførsel av energi og vann (selv om trening uten vann ikke nødvendigvis er bra). Jeg får ikke like lett kramper som før. Nå kan jeg spise lunsj, og trene når jeg før skulle spise middag, og det gjør ingenting å utsette måltidet, og jeg trenger ikke "hive i meg noe" for å ha energi til økten. Etter harde lange økter er jeg likevel ikke "knust" slik jeg pleide før. Jeg kan få såre muskler som føles brukte, men tomheten er fraværende. Og jeg vil selv påstå at restitusjonen er bedre på lchf kostholdet. Styrkemessig har jeg hatt en merkelig god fremgang, uten å ha trent mer enn vanlig. Styrken skøyt plutselig litt fart, og musklene har en seighet som føles anderledes enn før. Vanskelig å beskrive det, men jeg har trent mye i mange år, og det føles anderledes.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat