Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-11, 11:36   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Blogginnlegg på forskning.no

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Noen som har lyst til å kommentere?

http://www.forskning.no/blog/stigslordahl/307758

Det er så mye som kan kommenteres i det innlegget at ikke vet hvor jeg skal begynne. Kanskje prøver jeg senere.

En ting er det kostholdsmessige, en annen ting dette med at kjøtt er så farlig for klimaet. Han bruker det gamle "dyr spiser korn" argumentet. Men, kyr skal ikke spise korn! De spiser gress. Å gi kyr korn er noe industrilandbruket har funnet på, og det varierer hvor mye korn de får. Det er ikke engang sunt for dem.

Dessuten, dette med at kuene promper så mye. Er målingen av kuprompen foretatt på kyr som spiser korn? Dette argumentet gjentas og gjentas av "miljøforkjempere" (er det de, når de ikke sjekker bakgrunnen for egne argumenter?). Hvor mye promper ei ku på korn versus den maten de egentlig skal spise, nemlig gress? For ikke å snakke om hvor mye mange mennesker promper når de fores opp på korn, i forhold til kjøtt og annen mat som ikke gir nærer opp en stor bakteriekoloni i menneskemager.

Dessuten, "miljøforkjempere" av denne typen argumenterer også gjerne for at kyr på beite tar opp så stort areal i forhold til korndyrking. Da glemmer de at kyr på beite ikke skader jorda, mens korndyrking gjør det. Korndyrking er avhengig av vanning, at jorda rives opp hvert år, kunstgjødsel, og jorda utarmes år for år. Derfor blir det mindre næringsstoffer i maten. Beitedyr er tvertimot bra for det biologiske mangfoldet, og holder liv i store deler av den norske rødlista.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat