Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-09, 18:24   #11
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Jeg gikk på Seroxat ett års tid. Måtte brått slutte pga graviditet.
Seroxat var virkelig lykkepiller. Jeg ble som et annet menneske. Var veldig sjenert og plaget med sosialangst,fæl barndom,deprimert og ville kun holde for meg selv.
Med Seroxat ble jeg utadvent,oppsøkte folkemengder og nøt det. Jeg var glad og faktisk lykkelig. Jeg ville alt annet enn og sitte hjemme alene. Følte meg egentlig som verdensmester.. Jeg fikk mange nye venner,da jeg turte og gi av meg selv. Eneste bivirknigen var kvalme de første tre ukene og munntørrhet. Egentlig fikk pengboka mi også oppleve en bivirkning,det ble mye mer utegåing på meg,og det gikk mer penger. Kunne egentlig tenkt meg og gått på noe lignende igjen,da jeg har endel tilbakefall. Tider hvor jeg unngår folk og føler meg som verdens største taper,og andre dager hvor det er helt greit. Men slik er vel livet...?
Leste mye om selvmord og seroxat da jeg gikk på det. I USA hvertfall var det mange ungdommer som begikk selvmord når de gikk på det. Men så understreket legen at det var viktig og trappe ned når man skulle avslutte bruken.Det fikk jeg aldri gjort pga spira,men jeg er her ennå..

Brukte seroxat en periode. I begynnelsen hadde jeg svettetokter av en annen verden. Skummelt å merke hvordan en så liten pille kan påvirke kroppen så sterkt!

Hadde absolutt en viss effekt, men gikk ekstremt fort opp i vekt! Aldri opplevd makan. Det ble også en stor sak av det en stund etterpå hvor man hadde resultater som viste større risiko for selvmord på denne medisinen, enn uten antidepressiva. Trappet ned veldig gradvis, men vektøkningen fortsatte en god stund etterpå...enda jeg var mer aktiv og spiste mindre karbohydrater.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat