Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-12, 17:19   #1
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ett år på lavkarbo

Tenkte jeg skulle dele en liten solskinnshistorie med dere - forhåpentligvis som en motivasjonsfaktor for dere som nettopp har startet på deres eget lavkarbo-prosjekt

Jeg begynte å spise lavkarbo for ett år siden. Mens jeg gikk ned i vekt fulgte jeg prinsippene i Ketolysekuren veldig strengt, kun med noen små tilpassninger for å få det til å passe best mulig for min kropp. Resultatet av det ble -20kg på 6,5 måned, ned fra en BMI på 30 til en BMI på 23. Jeg var selvfølgelig super godt fornøyd med resultatet -Og best av alt var alle helsegevinstene jeg "fikk med på kjøpet". Jeg var imidlertid litt bekymret for hva som ville skje "etter slankekuren", og startet derfor en veldig forsiktig opptrapping på antall g kh om dagen for å se hva som skjedde. I dag ligger jeg på rundt 50g om dagen, og jeg har funnet ut at det er et nivå som både fungerer flott for kroppen min, det holder vekten stabil og samtidig savner jeg egentlig ingenting når jeg ligger på det inntaket, så jeg har valgt å bli liggende på det nivået uten å teste ut om jeg kunne gått høyere For meg har det vært viktig å finne en livsstil jeg kan leve med, og dette føler jeg passer meg perfekt!

Jeg brukte mye tid både før jeg startet på kuren og underveis med å lese masse, både lavkarbo bøker og alt jeg kunne finne av blogger og linker til artikler på nettet. For meg har det vært helt essensiet for å lykkes. -Og er det ett råd jeg vil gi mer en noe annet til dere som lurer på å starte med dette eller som nettopp har begynt så er det: Skaff dere mest mulig kunnskap, det er til uvurderlig hjelp!

Mange sliter i begynnelsen - jeg hadde to måneder med veldig lite energi før kroppen min hadde fått fettforbrenningen skikkelig i gang, og jeg var nær ved å gi opp noen ganger. -Men i dag er jeg utrolig lykkelig for at jeg kom igjennom de ukene og er der jeg er i dag - så gi absolutt ikke opp om du sliter litt i begynnelsen

Håper mange oppdager alle fordelene dette kostholdet har. -Og at vi ser mange nye medlemmer som kommer inn på dette fantastiske forumet for å få hjelp og støtte, det har vært utrolig nyttig for min del i alle fall! En stor takk til alle dere som har hjulpet meg på min vei

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat