Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-07, 20:32   #35
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!

Her kommer et alternativ til pizzafyll, som vår familie elsker! Det er opprinnelig en variant jeg lærte av en venninne for lenge siden, så jeg kan ikke ta æren for opprinnelsen, men jeg har bearbeidet den gjennom årene og tilpasset den min gane, og byttet ut noen karboingr så den blir riktigere for oss "lavkarbohikere".

Lag en dobbel posjon av Ziggys polarbrødpizzaoppskrift og stekt den som anvist.

Saus
1/2 boks creme fraiche (4,5gk)
hvitløkspulver
litt revet parmesan
ca 1/2 ss flytende kyllingbuljong(toro)(0,4gk)
Bland inn buljong i cremefraiche'en og smak til med hvitløksp og parmesan til du liker smaken.
Smør utover bunnen

Topping
Revet ost (foretrekker selv Norvegia)
Legg osten rett på sausen, så blir det mest delikat

4 stekte kyllingfileter i biter(krydret med litt seltin og pepper)
1 pk bacon stekt i biter
30g soltørkede tomater(2,9gk)
30g sorte oliven(1,7gk)
30g rødløk(1,7gk)

Når alt er strødd utover bunnen drysser jeg et forsiktig lag med
hoff pommesfriteskrydder

Stekte den på 200gr i 10 minutter

Hele oppskriften inkl. bunn mener jeg kommer opp i ca 17g karbo, men delt opp i 9 biter er hver bit ca 1,8g karbo. Vi spiste denne med stor glede i går, og den var mektig! Klarte ikke å sette til livs mer enn en og en halv bit, da var det nok, og jeg tror den hadde gjort seg ekstra med en enkel salat ved siden av.


Ziggy: Er ikke helt inne i beregningen av karboer, så det ville vært fint om du kunne se over oppskriften og se om den er så grei som jeg tror.

Har forresten smakt den kald i dag, og den er super lunsjmat!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat