Tråd: Tredemølle
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-14, 13:41   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tredemølle

Spørs hva du mener med effekt? Du vil jo forbrenne ekstra så lenge du trener, og utholdenheten blir jo også bedre etterhvert som du øker tida. For vektnedgangen sin skyld vil det nok ikke utgjøre de store greiene, men trening er bra uansett! Men ønsker du bedre kondisjon må du nok ut av komfortsona og få opp pulsen skikkelig. Jeg har også vært en som hata og jogge og syns intervalltrening var grusomme greier, men nå liker jeg det. Og det er vanvittig motiverende å virkelig kjenne at kondisen blir bedre. Tror cluet for å lære seg å like det er å starte forsiktig nok. Få, korte og lette intervaller hvor du bare får opp pulsen litt ekstra og så øker man på etterhvert. Mølla er jo ypperlig sånn sett da du kan styre farta og stigningen lett. Hvis du flytter en av løpeøktene ut vil du også få økt belastning og naturlige intervaller der.

Angående mat så spiser jeg et lite mellommåltid ekstra de dagene jeg trener, som regel i form av Skyr, kaffe latte e.l., men jeg spiser moderat lavkarbo. Hadde jeg spist lchf eller ketogent hadde jeg nok tatt en kaffe med cocosa og/eller en neve nøtter før trening. Med en halvtimes lavintensiv jogging på mølla har du sannsynligvis ikke behov for noe særlig ekstra, med mindre du allerede spiser veldig lite. I oppkjøringsfasen før et løp i september spiste jeg ganske mye mer enn vanlig, og ble i merkbart bedre form av det (men gikk ikke ned i vekt).


Sist redigert av Cyan : 28-11-14 kl 13:50.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat