Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 18:24   #59
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Er fett og ketose farlig?

Takk for fine svar om kalorier. Jeg forstår det sånn at det kan sies såpass enkelt som at kroppen blir flinkere til å justere forbrenningen når den er i ketose, slik at energiinntaket (kcal) ikke er like viktig lengre?

Så, til et nytt spørsmål. Er det uheldig å være i ketose over lang tid? Med lang tid mener jeg mange år.
Jeg opplever så positive forandringer med å være i ketose at jeg helst har lyst til å holde det sånn framover, selv etter jeg har jeg har nådd ønsket vektnedgang. Bare det at hodepinen min er forsvunnet (daglig hodepine er blitt redusert til månedlig) har gitt meg en langt høyere livskvalitet. I tillegg har jeg fått den gode energien, det jevne humøret, og jeg håper i lengden at det også kan hjelpe på den atopiske siden av meg. Rett og slett har jeg fundamentalt økt velvære.
Dette kommer ikke bare av vektnedgangen, for jeg var ikke spesielt overvektig fra før av. Med mindre det har uheldige konsekvenser for helsen min så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal gå ut av ketose i det hele tatt. Det er jo tross alt en naturlig tilstand?

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat