Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-10, 22:32   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Margarin og lettmelk i barnehagen

Jeg jobbet i en barnehage i 1,5 år, og vi ga dem også brød, brød, brød. Jeg tror de fortsatt gjør det også. Og de tenker sannsynligvis også at det er sunt, jeg gjorde i alle fall det!

Men meierismør brukte vi faktisk, men ikke fordi margarin var så usunt, men fordi det smaker bedre. I matlagingen vel og merke. Gjett hva som kom på brødskivene?

Og vi brukte også lite raffinert sukker, fordi hun ene ansatte er totalt imot raffinert sukker. Men lønnesirup f.eks. gikk det litt av. Det er så sunt at det er nesten medisin, mener hun.

Og de fikk også masse frukt. Det er jo en generell tanke at frukt er bare vitaminer - og så litt sukker da, men det er sunt sukker. Akk, uvitenheten er overalt!

Moren min jobber fortsatt der, men hun er ikke typen som skal omvende andre. Hun tenker mer på seg selv, og så får andre gjøre som de vil. Men de gir jo barna utrolig usunn mat og dårlige matvaner!

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Men det tar tid og det koster penger. Så ris og pasta ble mye brukt, for dette er billige ingredienser.
Brød derimot, tar minst tid å lage, men er IKKE billigst. For pålegget koster så mye, og det er mye svinn i barnehage. (små barnehender som er oppi pålegget, bakterier, etc.)

Og nå får de ikke lov til å sette noe som har vært på bordet inn i kjøleskapet igjen - i tilfelle det har kommet en basselusk i mat. Så det er mye pålegg de må kaste i barnehagene...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat