Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 00:55   #8
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Karbohydrater og ketose

Jeg formulerte meg visst en smule klønete.. det jeg mener er noe sånt som dette:

Man tenker per døgn, men rent fysiologisk sett så vet jo ikke kroppen noe om hvilket døgn en er inne i. For å si det superenkelt kan man ganske enkelt ikke spise sin "daglige grense" 23:55 og så igjen 00:05, selv om det er et nytt døgn. Det er det jeg mener med å si at dette med et eksakt antall gram karbohydrater man kan innta per døgn, må være feilinformasjon.

Jeg skjønner godt hvorfor en tenker per døgn, for svært mange er antageligvis ikke så vanskelige som meg, at de absolutt vil ha den "riktige" forklaringen - forklaringen som går på antall gram karber per døgn fungerer jo åpenbart for mange, kombinert med sunn fornuft.


Jeg tenker da altså at hvorvidt man holder seg i ketose eller ikke, må avhenge av hvor mange gram karbohydrater kroppen til enhver tid har å forholde seg til - og lurer da altså på om det er mulig å finne ut hvor mange gram kroppen greier å forholde seg til før man faller ut av ketose. Det vil jo selvfølgelig bli veldig vanskelig å kontrollere i praksis, men er det teoretisk sett mulig å finne ut av det?

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat